Blue forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Blue forum

Blue forum Stripheldenbuurt
 
IndexIndex  ZoekenZoeken  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 Oplevering

Ga naar beneden 
+7
hanneke en martijn
Patrick
Janine & Marco
Marleen&Kenneth
Jordy & Sylvana
marioendebbie
barneveld
11 plaatsers
AuteurBericht
barneveld

barneveld


Aantal berichten : 20

Oplevering Empty
BerichtOnderwerp: Oplevering   Oplevering Emptyvr 08 jun 2007, 12:32

Hallo medebewoners,

Tot mijn verbazing las ik in de nieuwsbrief dat de oplevering van onze woning (blok 3 ) pas begin 2008 zou zijn.
Ik snap hier dus niets van. De makelaar vertelde tijdens de koop dat het najaar 2007 zou zijn.
Ook las ik in een krantje van een makelaar vorige week dat er nog een maisonette te koop stond in blok 4. Daar stond toch echt bij dat oplevering zou plaats vinden medio november. Wie houdt wie nu voor de gek he???

Ik heb in ieder geval eens een mailtje naar trebbe gestuurd om een en ander op te helderen. Het gaat toch allemaal wel erg traag bij trebbe bouw.
WIj hebben in ierder geval wel een probleem als het pas 2008 word. Mogen we nog een keertje verhuizen.

Misschien kunnen jullie trebbe allemaal een mailtje sturen. Wie weet gaat het dan wat sneller allemaal.

met vriendelijke groet,

Ronald
Bouwnummer 319

Het is nu ruim een week later en Trebbe vindt het denk ik niet nodig om een fatsoenlijk mailtje retour te sturen. Jammer, ik hoop dat ze beter bouwen (haha)


Laatst aangepast door op zo 17 jun 2007, 21:03; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
http://barneveldweb.web-log.nl/blue/
marioendebbie




Aantal berichten : 22

Oplevering Empty
BerichtOnderwerp: Re: Oplevering   Oplevering Emptyvr 08 jun 2007, 12:58

ik zal zeker een mailtje sturen naar Trebbe word hier een beetje gek van moet ook mijn huidige huis nog verkopen zoals het er voor stond gaat het in september in de verkoop maar als blok drie pas in 2008 word opgeleverd gaan wij al naar de zomer:roll: (blok11).

Ik hoop dat ik zometeen ook de nieuwsbrief heb ontvangen
Terug naar boven Ga naar beneden
Jordy & Sylvana

Jordy & Sylvana


Aantal berichten : 22
Leeftijd : 41
Location : Almere

Oplevering Empty
BerichtOnderwerp: Echt belachelijk deze opleverings termijnen   Oplevering Emptyvr 08 jun 2007, 17:53

Hallo medebewoners

Wij vinden dit ook erg belachelijk, nou hebben wij geen huis ter verkopen of huur te betalen maar we zouden nu toch wel eens op ons zelf willen.
wij hebben vorig jaar juni het voorlopig koopcontract getekend betekent dus dat ze er zo'n 2 jaar over doen om ons huis te bouwen (komen in Blok 13 te wonen.
maar ik weet niet wie er al de beganegrond heeft moeten betalen maar vanaf dat moment hebben ze nog 250 werkbare werkdagen over.
nou heb ik uitgerekend dat er ze voor ons huis als er geen probelemen voor doen met de winter dan eind maart klaar moeten zijn maar gaat nog wel ongeveer 5 weken van af vanwege vakanties en dan zou ik zo rond eind pril uit komen voor ons huis en niet juni/juli.
dus ik weet niet wat ze van plan zijn. Maar vanuit ons gaat er ook een mailtje naar trebbe met daarin dat het vertrouwen wel een beetje beschaamd is.

Groetjes Jordy en Sylvana
Terug naar boven Ga naar beneden
http://andrefranquinweg.web-log.nl/
Marleen&Kenneth




Aantal berichten : 22

Oplevering Empty
BerichtOnderwerp: Hallo allen   Oplevering Emptyvr 08 jun 2007, 18:04

Net als jullie zijn wij ook heel erg geschrokken ! Dit kan toch gewoon niet waar zijn ? Bij ons blok 10 zouden ze pas april/mei beginnen met opleveren. Kan iemand mij vertellen waar (en wie ) ik een mail naar toe kan sturen of moeten we dat met z'n allen doen ?

Een verbijsterde Marleen
Terug naar boven Ga naar beneden
Janine & Marco

Janine & Marco


Aantal berichten : 52
Leeftijd : 45
Location : Almere

Oplevering Empty
BerichtOnderwerp: meer van het zelfde   Oplevering Emptyvr 08 jun 2007, 19:14

Ik kwam zojuist thuis en las de nieuwsbrief net; dit is toch te zot voor woorden; blok 5 & 6 februari maart 2008!!! Als ik dat had geweten had ik mijn huidige woning niet zo vroeg verkocht.
Afgezien daarvan hebben wij op 1 april 2006 geckocht (nee dit is geen grap) Mocht men 31 maart 2008 niet halen dan wordt het nog leuk want volgens het koopcontract dient er binnen 2 jaar te worden opgeleverd; tenzij er zich uitzonderlijke situaties voordoen. En voor zover wij weten zijn deze er tot op heden niet geweest.......

Een nog verbijsterde Janine & Marco..........
Terug naar boven Ga naar beneden
http://stripheldenbuurtblue.web-log.nl
marioendebbie




Aantal berichten : 22

Oplevering Empty
BerichtOnderwerp: Re: Oplevering   Oplevering Emptyvr 08 jun 2007, 22:26

nou wij hebben de brief ook gehad en ik schrok me rot en ga dus ook zeker een mailtje sturen.moet het nog even na kijken maar ook wij gaan problemen krijgen met de hypotheek zowiezo met het bouwdepot.
tijdens de bijeenkomst vorig jaar is ook gezegd als het tegen zit een uitloop naar de zomer. nou volgens mij hebben ze voor nederland echt een super goeie winter gehad om te bouwen. ga dus zeker om opheldering vragen. dit lijkt me ook een mooi moment om lid te worden van eigen huis.

groetjes mario en debbie
Terug naar boven Ga naar beneden
Patrick
Administrator
Patrick


Aantal berichten : 58
Leeftijd : 51
Location : Almere

Oplevering Empty
BerichtOnderwerp: Re: Oplevering   Oplevering Emptyzo 10 jun 2007, 14:45

Wij zijn ons ook rot geschrokken van de oplever datum, voor ons mei/juni 2008.
Alleen is de datum die is doorgegeven een prognose het kan dus nog altijd eerder of later (laten we het niet hopen) zijn.

Ik ben ook van mening dat Trebbe het werk niet aan kan.
Als je ziet dat er op Yellow al een paar weken niet meer gewerkt wordt aan de flat en het laatste deel van de "ronde" bouw. Dan ga ik me ook zorgen maken.
Wij moeten ons huis ook nog verkopen maar ik weet nu ook nog niet wanneer ik het nou te koop moet gaan zetten.
En ik hoop dat de bank niet gaat zeuren over wanneer mijn "oude" huis verkocht wordt.

Alleen let op voor je gaat klagen.
In de koop/aanneem overeenkomst staat ongeveer het volgende:
De bouw moet klaar zij binnen 250 werkbare dagen NA het leggen van de onafgewerkte begane grond vloer.
En bij een groot deel van de huizen is die pas de afgelopen weken geplaatst.

Laten we in ieder geval hopen dat het weer goed blijft dan kunnen ze tenminste doorwerken.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://indigo418.web-log.nl
Janine & Marco

Janine & Marco


Aantal berichten : 52
Leeftijd : 45
Location : Almere

Oplevering Empty
BerichtOnderwerp: ehm klein probleempje   Oplevering Emptyma 11 jun 2007, 10:55

Beste patrick je vergeet 1 ding wat ook in de koopovereenkomst staat....

Binnen 2 jaar na tekenen van de koopovereenkomst moet de woning zijn betrokken volgens de wet en regelgevening van de gemeente Almere. Ook Trebbe heeft deze ondertekend. De 2 jaar gaan voor op de 250 werkbare dagen vanaf onafgewerkte begane grond. Dit geeft alleen maar weer aan hoe Trebbe zich in het project "RedYellowBlue" heeft verslikt....

Wij hebben als 1ste de koopovereenkomst getekend (voor zover wij weten) op 1 april 2006; dit betekend dus uiterlijk 31-3-2008 opleveren.

Indien dit niet het geval zou zijn dan kan een boete worden opgelegd door de gemeente; tot maximaal 45.000 euro. Ach die kan direct worden doorgestuurd naar Trebbe aangezien zij de overeenkomst ook hebben getekend. De 50 weken die jij hiervoor aangeeft gaan dus niet in alle gevallen op.........
Terug naar boven Ga naar beneden
http://stripheldenbuurtblue.web-log.nl
hanneke en martijn




Aantal berichten : 11

Oplevering Empty
BerichtOnderwerp: Re: Oplevering   Oplevering Emptyma 11 jun 2007, 12:54

Hallo allemaal,

Ons werd bij de koop van de woning (Bouwnummer 408) ook verteld dat de oplevering september 2007 zou worden door van de Linde.

Wij hebben toen Trebbe gebeld en die begon te lachen. Hij zei dat het 1e kwartaal 2008 zou worden en mischien later.

2 weken geleden hebben hebben wij ook weer gebeld en toen bleek dat het mei juni 2008 zou worden, dus dit is geen verassing voor ons.
De reden zou zijn dat er flink wat vertragingen zijn geweest in andere projecten zoals Yellow.

Nu ik zie dat ineens de woningen de lucht ingaan snap ik helemaal niet waarom het nog zo lang moet duren, maar het is niet anders.

Belachelijk vinden we het wel. En helemaal voor de mensen die in 2006 de woning al hebben gekocht.

Wel heb ik het idee dat we wel een hele mooie wijk gaan krijgen hoor!!!

edit.
Lees net de nieuwsbrief en zie dat de keerwanden uitgevoerd gaan worden in beton ipv metselwerk. Dit vind ik wel heel erg jammer. Is echt een stuk minder mooi denk ik.
Terug naar boven Ga naar beneden
Esther&Roy




Aantal berichten : 11

Oplevering Empty
BerichtOnderwerp: Re: Oplevering   Oplevering Emptyma 11 jun 2007, 14:09

Hoihoi iedereen!!

Ik ben blij dat er een forum is zeg, kom ik er achter dat ik ten minste niet de enige ben die hier gefrustreerd over is. Suspect

Over de woning die bij Immo te koop staat heb ik al gemaild met Ymere, deze vertelde mij dat Immo heel stom de verkeerde opleveringsprognose heeft genoemd, deze heeft gewoon de vroegst mogelijke opleveringsdatum voor blok 1 aangehouden. Verkoperspraat silent Shocked

Gelukkig zijn wij wel juist geinformeerd door onze makelaar van der linde, deze heeft ons vanaf het begin de hele brede opleveringsprognose uitgelegd. eind 2007 t/m zomer 2008, en wij hebben hier ook op gerekend, het is alleen zo'n tegenvaller dat de prognose voor ons nog steeds zo laat is aangezien ze een voorbeeldige winter hebben gehad, of laat ik het zo zeggen, ze hebben GEEN winter gehad...

Nu zitten wij niet met het probleem dat wij een huis moeten verkopen, we wonen nog thuis, maar ik vind het wel heel vervelend voor jullie, lijkt me erg frustrerend!

Nu zeggen ze dat het nog steeds maar een prognose is en dat er geen rechten aan kunnen worden ontleend, maar hoe weet je dan wanneer je alles kan gaan regelen? Dat word dus in 6 weken voordat we definitief de sleutel krijgen alles regelen?

K ga er alles ook nog maar eens op nakijken, want als ik dit van jullie zo lees, hebben ze met de facturen sturen voor de begane grond e.d. dus eigenlijk hun eind datum vastgelegd...

Iedereen heel veel succes met alles!!! En toch kan ik nog steeds niet wachten totdat het klaar is!!

Groetjes Esther
Bouwnr 381


Laatst aangepast door op ma 11 jun 2007, 15:53; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Jordy & Sylvana

Jordy & Sylvana


Aantal berichten : 22
Leeftijd : 41
Location : Almere

Oplevering Empty
BerichtOnderwerp: 2 jaar na teken akte notaris   Oplevering Emptyma 11 jun 2007, 15:21

hallo medebewoners

ik zag bij een van jullie in het stukje staan dat trebbe binnen twee jaar na het tekenen van de overeenkomst zou moeten opleveren.
be denk wel dat het gaat om de akte die bij de notaris is getekend en niet om de koop/aanneemovereenkomst. bij ons is dit dus uiterlijke oplevering 9 negen augustus 2008. wij zijn ook erg kwaad op trebbe en hebben inmiddels ook al een mailtje gestuurd maar nog geen antwoord ontvangen.
wij laten jullie wel weten wat wij als antwoord hebben ontvangen ls we dat gekregen hebben.

groetjes Jordy en Sylvana
Bouwnr. 428
Terug naar boven Ga naar beneden
http://andrefranquinweg.web-log.nl/
Jordy & Sylvana

Jordy & Sylvana


Aantal berichten : 22
Leeftijd : 41
Location : Almere

Oplevering Empty
BerichtOnderwerp: antwoord van trebbe ontvangen   Oplevering Emptywo 13 jun 2007, 18:04

hallo medebewoners
dit is wat trebbe ons stuurde als reactie op ons mailtje


Geachte heer de Bruijn en mevrouw Kee



Uw verontwaardiging en verlies in vertrouwen heeft ons ten zeerste verbaasd. Reeds op de kopersbijeenkomst van 12 september 2006, waarvan alle kopers een verslag hebben ontvangen, hebben we al aangegeven dat de oplevering van de eerste woningen in het najaar van 2007 en van de laatste woningen mogelijk in de zomer van 2008 zou gaan plaatsvinden.



In alle daarna verzonden nieuwsbrieven is deze prognose gehandhaafd en in de nu door ons in de nieuwsbrief 4 verstrekte informatie sluit hier precies op aan, de eerste woningen in november/december en de laatste woningen in juni/juli.



De vloeren van de eerste woningen zijn gelegd in januari 2007 en die van het laatste blok 13 zullen in juni 2007 worden gelegd. Na deze data hebben we 250 werkbare dagen beschikbaar om de woning af te bouwen. Aangezien er gemiddeld ongeveer 180 tot 190 werkbare dagen in een jaar zitten hebben we na het leggen van de beganegrondvloer nog een jaar en ruim 4 maanden de tijd voor oplevering van de woning, dit zou dus voor blok 13 pas in november/december 2008 kunnen zijn.



Ook uw opmerking ten aanzien van het notarisbezoek bevreemd ons. Op 24 mei 2006 heeft u van onze afdeling projectontwikkeling een schrijven ontvangen waarin staat dat de bouwnummers in de blokken 10 tot en met 13 niet voor medio juli 2006 konden worden gepasseerd. Overigens stond in dit schrijven ook al dat de start bouw na de zomervakantie plaats zou gaan vinden en dat er eerst een verdiepte fundatie gemaakt zou moeten worden.



Gezien bovenstaande zijn wij ervan overtuigd dat wij u te allen tijde met de kennis van dat moment juist hebben geďnformeerd en vinden uw conclusie dat er een spelletje met u gespeeld zou worden dan ook niet terecht.



Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geďnformeerd en willen u er ten overvloede nogmaals op wijzen dat u aan alle genoemd prognoses geen rechten kunt ontlenen, maar dat u er vanuit mag gaan dat wij ons uiterste best doen, mede in ons eigen belang, uw woning zo snel mogelijk binnen genoemde termijnen op te leveren.


met vriendelijke groet,
W. de Lange
projectleider
Trebbe Bouw Oost & Noord B.V.

wij zijn het niet helemaal eens met zijn visie over de oplevering zie hier onder:



[color=blue]


De vloeren van de eerste woningen zijn gelegd in januari 2007 en die van het laatste blok 13 zullen in juni 2007 worden gelegd. Na deze data hebben we 250 werkbare dagen beschikbaar om de woning af te bouwen. Aangezien er gemiddeld ongeveer 180 tot 190 werkbare dagen in een jaar zitten hebben we na het leggen van de beganegrondvloer nog een jaar en ruim 4 maanden de tijd voor oplevering van de woning, dit zou dus voor blok 13 pas in november/december 2008 kunnen zijn.



groetjes jordy en sylvana







[color:701f=blue:701f]
Terug naar boven Ga naar beneden
http://andrefranquinweg.web-log.nl/
karinbrian




Aantal berichten : 18
Leeftijd : 43
Location : almere

Oplevering Empty
BerichtOnderwerp: niet blij   Oplevering Emptywo 10 okt 2007, 22:39

hier worden we toch niet blij van met zijn allen.Sad
komen trebbe met een mooie brief staat er nieuws in wat je niet wilt lezen.alles wordt gewoon een maand opgeschoven. last van de regen.scratch dat weet je toch in nederland. baal hier ontzettend van en volgens mij degene die als laatst klaar zijn helemaal. groetjes karin bnr 327:D
Terug naar boven Ga naar beneden
Janine & Marco

Janine & Marco


Aantal berichten : 52
Leeftijd : 45
Location : Almere

Oplevering Empty
BerichtOnderwerp: opnieuw de oplevering verlaat   Oplevering Emptydo 11 okt 2007, 14:14

En jahoor het is weer zover; de oplevering is weer een maand later dan gepland; ik vind het toch wel een beetje van de zotte worden; wij hebben op 1 april 2006 reeds de koopovereenkomst getekend; hij wordt gewoon pas 2 jaar later opgeleverd.(trage bouwer?!) Afgezien van de andere extra kosten die we hierdoor hebben. (Bouwrente?!)

Overigens kan ik de opmerking regenverlet nog wel enigzins rechtvaardigen; echter krapte op de arbeidsmarkt is toch gewoon een bedrijfsrisico? Dat zou toch niet afschuifbaar zijn op de kopers?

Sad Sad Sad Sad Sad Sad Sad Sad Sad

Janine & Marco
Terug naar boven Ga naar beneden
http://stripheldenbuurtblue.web-log.nl
Asterix22

Asterix22


Aantal berichten : 8
Location : Almere-Stad

Oplevering Empty
BerichtOnderwerp: Oplevering!!   Oplevering Emptyzo 14 okt 2007, 17:47

Hoi Allemaal,

Ja ja, het moet toch echt niet gekker worden..... regenverlet en krapte op de arbeidsmarkt!! (daarvoor zijn die grenzen toch open tegenwoordig???)

Begint al een echte soap te worden met een heleboel frustratie en problemen... En van Trebbe.... horen we helemaal niets of alleen "slecht nieuws"!!!

Gr Petra en Erik
Terug naar boven Ga naar beneden
zusterrosa

zusterrosa


Aantal berichten : 19
Leeftijd : 40
Location : almere

Oplevering Empty
BerichtOnderwerp: Re: Oplevering   Oplevering Emptydi 16 okt 2007, 14:18

hallo allemaal



Ik lees hier allemaal frustraties. Ook wij hebben frustraties en balen ontzettend dat het allemaal zo laat wordt.

Wij wonen beide nog thuis, dus we zitten niet met huur of een huis dat
verkocht moet worden. Maar wel willen we ontzettend graag op ons zelf
wonen. En het duurt nog zo lang!!! Nu is de opleveringsdatum april/mei
2008

Dan is het gewoon 2jr geleden dat ik het kocht.

tuurlijk gaat er altijd een tijd overheen, maar zelfs mn ouders vinden het raar, vroeger duurde het echt niet zo lang.



En het is gewoon elke keer een teleurstelling, ik reken nu nergens meer
op. Want het is alleen maar een teleurstelling als het weer uitgesteld
wordt en nu heb ik juist het idee dat het allemaal wel lekker vordert,
maar blijkbaar toch niet. We zullen niet snel weer een huis kopen dat
nog gebouwd moet worden, het wachten is gewoon niet leuk. En als ze
slim zijn bij trebbe bouw en bij de makelaars, dan nemen ze het
voortaan ruim en dan zeggen ze: over 2 a 3 jaar is het klaar.



Ken iemand die een appartement in almere poort heeft gekocht en dat
moet maart 2009 klaar zijn, nou daar is nog helemaal niks te zien en
voorlopig beginnen ze ook nog niet aan zijn appartement dus ik zei al:
reken er maar niet op en tel er minstens een half jaar bij op.





maar buiten alle frustraties om vinden we het nog steeds een ontzettend
leuk project en een mooi plek om te wonen en we zijn erg benieuwd hoe
het eruit ziet als het af is.



groetjes rosalie & marvin

bouwnummer 371 asterixstraat 89
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Oplevering Empty
BerichtOnderwerp: Re: Oplevering   Oplevering Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Oplevering
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Oplevering
» Oplevering
» Probleem punten bij oplevering

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Blue forum :: Bouwplaats :: De Bouw-
Ga naar: