Blue forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Blue forum

Blue forum Stripheldenbuurt
 
IndexIndex  ZoekenZoeken  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 Scholen

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
Patrick
Administrator
Patrick


Aantal berichten : 58
Leeftijd : 51
Location : Almere

Scholen Empty
BerichtOnderwerp: Scholen   Scholen Emptydi 27 feb 2007, 13:32

Er bevinden zich meerdere (lagere)scholen in de omgeving, maar waar wil je jouw kind(-eren) opzetten?

Onze dochter (Romy) zit momenteel in de Eilandenbuurt op school op de @rchipel. Daar zijn wij nog steeds heel tevreden over maar we willen toch even kijken naar de scholen in de nieuwe buurt.
Die zijn tenslotte ook iets dichterbij alhoewel de @rchipel hooguit 5-10 minuten fietsen is.

Wij zijn vorige week even naar de open ochtend van "Het Avontuur" geweest om de school te bekijken en de zweer te proeven. Dit is de school die tegenover Blue staat. Lekker dichtbij dus.

Maar er zijn er nog een paar dus wij weten het nog niet.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://indigo418.web-log.nl
karinbrian




Aantal berichten : 18
Leeftijd : 43
Location : almere

Scholen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Scholen   Scholen Emptydi 27 feb 2007, 13:51

mijn man en ik zijn bij "het drieluik" wezen kijken en het is een erg leuke school van binnen. mijn dochterje wordt in oktober 4 en het werd dus tijd om te kijken en ik vond het erg prettig dat er van alles onder een dak zit.
want de tweede van mij moet naar een dagverblijf en dan is dit erg handig. maar ik weet niet waar jullie van houden. met de richtlijnen.
ik wens jullie nog succes met zoeken. Very Happy


groetjes karin bouwnummer 327
Terug naar boven Ga naar beneden
Ina en Humphrey

Ina en Humphrey


Aantal berichten : 8
Leeftijd : 52
Location : Almere / Literatuurwijk

Scholen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Scholen   Scholen Emptydo 01 maa 2007, 15:49

Wij zijn ook naar de open ochtend van "Het Avontuur" geweest.
De schhol heeft bij ons een goed indruk achtergalaten. Heel veel licht - raampartijen van plafond tot de grond. Alles is nog mooi nieuw. Er zitten in hetzelfde gebouw ook een kinderopvang en een peuterspeelzaal. Wel handig als je gebruik wil maken van tussen- en naschoolse opvang. Heel belangrijk vinden wij ook dat zo dichtbij huis is.
Wij hebben onze dochter Giovanna ook meteen laten ingeschrijven (ze mag in het najaar voor het eerst naar de basisschool).

Groetjes, Ina en Humphrey (Obelixstraat 29)
Terug naar boven Ga naar beneden
Maaike en Daniel




Aantal berichten : 5

Scholen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Scholen   Scholen Emptyza 03 maa 2007, 15:31

Ik studeer momenteel op de PABO en heb afgelopen half jaar stage gelopen op Het Drieluik.
Het Drieluik is echt een super leuke, actieve en betrokken school.
Het team leerkrachten is zeer gedreven en heel professioneel. Ook de directie is top. Het onderwijs is wat anders dan op andere scholen maar heel zelfstandig en heel motiverend voor de leerlingen. Vooral de ateliers in de middag zijn echt geweldig! Geen geschiedenis uit de boeken maar in projectvorm en zo zijn de leerlingen super betrokken! In de kleuterklassen zijn echt topjuffen aan het werk. De meest leuke dingen komen in de klas voorbij. Speerpunt van de school is ook om ouders te betrekken bij de school en dit lukt heel goed.
Doordat het een oecumenische basisschool is vind je in de school een goede afspiegeling van wat er in de wijk aan kinderen woont. Alle geloven zijn er te vinden en dit is heel leuk!

Als jullie nog specifieke vragen hebben hoor ik het wel.

Groetjes Maaike,
Asterixstraat 20.
Terug naar boven Ga naar beneden
karinbrian




Aantal berichten : 18
Leeftijd : 43
Location : almere

Scholen Empty
BerichtOnderwerp: voor het eerst naar school!!!!!   Scholen Emptyvr 21 sep 2007, 09:14

chelsea is voor het eerst naar school geweest gisteren. nou ja het was nog wennen. over een maandje moet ze echt. ze vond het wel helemaal geweldig daar cheers . we hebben toch ook gekozen voor het avontuur, het drieluik was ook leuk maar die was vooral praktisch qua tijden maar het avontuur is ook gewoon tot 15.15 uur dus vonden we dat toch beter omdat het ook in de buurt is. maar nu schiet het dan echt op voor ons huis want dan duurt het nog drie a vier maandjes hopenlijk. Wink
groetjes van karin en brian obelixstraat 28. Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Ina en Humphrey

Ina en Humphrey


Aantal berichten : 8
Leeftijd : 52
Location : Almere / Literatuurwijk

Scholen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Scholen   Scholen Emptyvr 21 sep 2007, 10:03

Dag buurtjes,
Wat goed voor Chelsea. Onze dochter Giovanna zit al twee weken op een school (De Liemerik) in Literatuurwijk. Wij wonen op dit moment bij mijn schoonmoeder in Literatuurwijk en voor ons is het onmogelijk om haar dagelijks te bringen en halen naar/van Het Avontuur. Wij werken allebij met mijn man fulltime. En voor de oppas is niet te doen met de bus. Na ja, het is maar voor nog 'n paar maandjes.

Groetjes,
de buurvrouw van Obelixstraat 29
Terug naar boven Ga naar beneden
Riccardo&Wendy




Aantal berichten : 2

Scholen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Scholen   Scholen Emptydo 13 maa 2008, 11:54

Wij zijn vorige week woensdag naar de info-ochtend bij Het Avontuur geweest. Deze school heeft bij ons een hele goeie indruk achtergelaten. Damiano was ook mee, aangezien hij toch uiteindelijk zou meebeslissen of hij het wel wat vind. Het was voor ons heel belangrijk dat hij zich op de nieuwe school prettig zou voelen, want de basisschool zet toch een belangrijke stempel voor zijn verdere studie.



Bij de rondleiding bij de kleuters ging hij meteen aan een tafeltje zitten en had zoiets van ik zit hier wel goed, wordt dit mijn nieuwe klas. Dat gaf ons uiteraard meteen een goed gevoel. Damiano was aan het eind van de ochtend super enthousiast en wilde het liefst vandaag dan morgen naar zijn nieuwe school. Het was voor ons ook wel een pluspunt dat de school zo lekker dichtbij is, zodat hij toch met vriendjes uit de buurt in de klas/school komt.

Wij hebben dus voor deze school gekozen en inmiddels de inschrijfformulieren ingevuld. Damiano zal na de zomervakantie op deze school starten en vind dit nu al spannend.



Groetjes Wendy (Asterixstraat 6)
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Scholen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Scholen   Scholen Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Scholen
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Blue forum :: Algemeen :: Kinderen-
Ga naar: