Blue forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Blue forum

Blue forum Stripheldenbuurt
 
IndexIndex  ZoekenZoeken  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 eerste topic

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
marioendebbie




Aantal berichten : 22

eerste topic Empty
BerichtOnderwerp: eerste topic   eerste topic Emptyvr 08 jun 2007, 08:48

vond dit zo sneu staan geen berichten bij marine dat ik er dan maar bij begin.
Er zijn niet zo heel veel marine woningen maar wie hebben allemaal dit type.?
Ben benieuwd wat jullie gaan doen met de tuin aan het water, wij hebben hier zo'n beetje elke week wel weer een ander idee over:lol:

groetjes debbie
Terug naar boven Ga naar beneden
Janine & Marco

Janine & Marco


Aantal berichten : 52
Leeftijd : 45
Location : Almere

eerste topic Empty
BerichtOnderwerp: Re: eerste topic   eerste topic Emptyvr 08 jun 2007, 19:10

Wij mogen ons gelukkig prijzen met 1 van de marines in de groenstrook; te weten bouwnummer 348; wij hebben echter inplaats van een stuk extra tuin gekozen voor een zij uitbouw hierdoor houden we aan de voorkant een mooie parkeerplaats over en hebben we nog steeds een heerlijk brede (9 meter) tuin.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://stripheldenbuurtblue.web-log.nl
hanneke en martijn




Aantal berichten : 11

eerste topic Empty
BerichtOnderwerp: Re: eerste topic   eerste topic Emptydo 14 jun 2007, 10:58

Wij hebben gekozen voor Marine woning 408, aan het water. Lijkt ons een super woning.
Ben ook heel erg benieuwd hoe het uiteindelijk er uit gaat zien. Op de tekening in ieder geval super.

Wat ik alleen niet snap is de opmerking in nieuwsbrief nr. 4:

De gemetselde keerwand ter plaatse van bouwnummers 387,388,407,408 en 433wordt uitgevoerd in een met beton gevulde spouwcontructie in plaats van halfsteens metselwerk, dit in verband met constructieve eisen.

Iemand die deze wijziging begrijpt?
Het lijkt mij de de keerwanden tussen de woningen in niet gemetseld worden maar in lelijk beton uitgevoerd worden. Dit ziet er niet uit toch? Vond dit er juist zo leuk uit zien. En vanuit de tuin (vlonders) zit je dan tegen beton aan te kijken?

Of vergis ik me nu?

Over de tuin wisselen ook wij van idee. Tot nu toe willen we in ieder geval de tuin hoog laten en een trapje naar de vlonders, dit om zo min mogelijk tuin te verliezen en ook zodat er een hek geplaatst kan worden langs de tuin. Er komen met regelmaat kinderen op visite en eens willen we zelf ook kinderen en dan lijkt ons dit veiliger.
Terug naar boven Ga naar beneden
marioendebbie




Aantal berichten : 22

eerste topic Empty
BerichtOnderwerp: Re: eerste topic   eerste topic Emptydo 14 jun 2007, 14:05

Ik ben er ook nog niet helemaal uit wat ze met die keerwant bedoelen.
ik hoop dat het er aan de buitenkant nog wel gemetseld uitziet.

Ook wij willen de tuin zoveel mogelijk hoog houden maar in het koopcontract staat dat je drie meter uit de keer want moet blijven.
wij wachten even af hoe ze de keerwand gaan maken en kijken dan wat er mogelijk is desnoods met extra damwand na de steiger.

Jullie komen trouwens recht tegenover ons te wonen. Weten jullie trouwens waarom die andere mensen er niet mee door zijn gegaan?
Terug naar boven Ga naar beneden
hanneke en martijn




Aantal berichten : 11

eerste topic Empty
BerichtOnderwerp: Re: eerste topic   eerste topic Emptydo 14 jun 2007, 14:28

Geen idee waarom het met de vorige mensen niet rondkwam. Ik dacht iets van de finaciering die ze niet rond kregen.
Hadden jullie al kennis gemaakt dan?

Ja ik wist dat jullie tegenover ons komen te wonen. En heel erg dichtbij zag ik. We waren zondag op het bouwterrein en zagen dat de voordeuren erg dicht op elkaar zitten. Straks is het elke morgen zwaaien vanuit de keuken. cheers

Het klopt van die 3 meter, maar de vlonders worden 2.80 breed toch? Dus dat is geen probleem zo'n damwandje zoals jij het noemt.

Zoals ik het lees komt er dus geen metselwerk maar beton. Erg jammer. Dit zal het straatbeeld flink veranderen.

Ik vond trouwens ook zondag dat het metselwerk niet echt mooi gedaan wordt momenteel. Hoop dat het bij ons beter gedaan zal worden.

Zijn jullie al begonnen met uitzoeken van de keuken enzo?
Terug naar boven Ga naar beneden
marioendebbie




Aantal berichten : 22

eerste topic Empty
BerichtOnderwerp: Re: eerste topic   eerste topic Emptydo 14 jun 2007, 16:45

De andere mensen hebben we ontmoet in september bij de info avond.
Naar de afstand tussen de huizen heb ik nog geen eens goed naar gekeken zal eens opletten denk dat wij zondag wel even gaan.
Van die vlonder wist ik niet ik dacht dat die maar heel smal zou worden zullen zien.
Als er zo gemetseld word bij ons ga ik er dus niet mee akkoord:(

Wij hebben al een keuken uitgezocht maar of alles nog te krijgen is tegen die tijd apparatuur zowiezo niet De badkamer laten we tegelen met de bouw(We zagen toevallig een leuke goedkope tegel) verders hebben we voor een hangtoilet gekozen voor de rest standaard meubelen die er gelijk weer uitgaan. we vonden de leverancier veelste duur.
De vloer weten we nog niet we gaan van steen naar hout en weer terug.Very Happy De indeling van de grote slaap kamer vinden we ook nog een beetje lastig met dat zij raam hebben wel een ideetje maar of dat gaat passen weten we nog niet.

Groetjes
Terug naar boven Ga naar beneden
hanneke en martijn




Aantal berichten : 11

eerste topic Empty
BerichtOnderwerp: Re: eerste topic   eerste topic Emptyvr 15 jun 2007, 13:45

Keuken en dergelijke hebben wij wel over nagedacht maar nog geen offertes laten maken. We hebben het idee dat we dat over een half jaartje of zo maar moeten gaan doen.
Badkamer hebben wij casco laten opleveren omdat wij helemaal geen opties mochten kiezen meer, (de keuze was of standaard of casco) omdat we laat het huis hebben gekocht en we de standaard tegels niet mooi vonden.

De slaapkamer heeft inderdaad een lastig raam, maar wij hebben toch wel een kastenwand bedacht tegen die muur. We laten de kasten gewoon een stukje voor het raam eindigen.

Ik heb trouwens gister in jullie huis gestaan. De huizen schieten ineens de lucht in.

Wordt echt een leuke wijk volgens mij.Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
marioendebbie




Aantal berichten : 22

eerste topic Empty
BerichtOnderwerp: Re: eerste topic   eerste topic Emptyvr 15 jun 2007, 13:51

oh leuk het is nu dus echt omhoog ga proberen om zondag langs te gaan ben nou wel weer benieuwd denk dat het wel een hele leuke wijk zal worden. in ieder geval een stuk rustiger dan waar we nu wonen.
Diependaalselaan in hilversumdenk dat ik maar een bandje op moet nemen van het voorbij razende verkeer anders kunnen we niet slapen van de stilte Very Happy

Groetjes
Terug naar boven Ga naar beneden
Janine & Marco

Janine & Marco


Aantal berichten : 52
Leeftijd : 45
Location : Almere

eerste topic Empty
BerichtOnderwerp: in de hoogte   eerste topic Emptyma 18 jun 2007, 17:13

Klopt inderdaad het merendeel is in de hoogte; afgelopen weekend zagen we dat ze eindelijk zijn begonnen met de zijuitbouw..... Wat zijn we daar blij mee ;-)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://stripheldenbuurtblue.web-log.nl
hanneke en martijn




Aantal berichten : 11

eerste topic Empty
BerichtOnderwerp: Re: eerste topic   eerste topic Emptydi 19 jun 2007, 01:00

Jullie zijn de enige met de zij uitbouw?
Dan heb ik ook in jullie huis gestaan.
Grappig zeg.

Maar eindelijk bijna alles in de hoogte.

Vandaag even kort langs geweest, bij ons huis staat nu de tunnel.

Eindelijk.

Maar wat lijken de huizen klein he?
Terug naar boven Ga naar beneden
Janine & Marco

Janine & Marco


Aantal berichten : 52
Leeftijd : 45
Location : Almere

eerste topic Empty
BerichtOnderwerp: Yep wij zijn de enige?!   eerste topic Emptydi 19 jun 2007, 09:55

Inderdaad als het goed is zijn wij de enige met een zijuitbouw Blok 6 1ste woning!!

Hmm misschien moeten we maar huur gaan vragen voor de mensen die er in staan/ hebben gestaan!! lol! lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://stripheldenbuurtblue.web-log.nl
marioendebbie




Aantal berichten : 22

eerste topic Empty
BerichtOnderwerp: Re: eerste topic   eerste topic Emptydi 19 jun 2007, 10:55

ojee dan moet ik toch al wel erg veel huur betalen Very Happy
Maar jullie zitten al helemaal klaar in jullie huis als wij het opgeleverd krijgen dus dan weten we waar we koffie kunnen halen:lol!:

Ik vind de huizen ook klein lijken helemaal toen er alleen nog een vloer lag.
wij hadden geen tijd om dit weekend te gaan kijken hoever waren ze nu met de kozijnen zetten .
Terug naar boven Ga naar beneden
Janine & Marco

Janine & Marco


Aantal berichten : 52
Leeftijd : 45
Location : Almere

eerste topic Empty
BerichtOnderwerp: Koffie   eerste topic Emptydi 19 jun 2007, 11:24

Als jullie van SENSEO houden is alles best ;-)

Jullie zijn van harte welkom.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://stripheldenbuurtblue.web-log.nl
hanneke en martijn




Aantal berichten : 11

eerste topic Empty
BerichtOnderwerp: Re: eerste topic   eerste topic Emptydi 19 jun 2007, 14:58

Hoor ik koffie?

Klein is trouwens zacht uitgedrukt.
Lijkt wel het schuurtje ipv het huis. Maar het lijkt altijd zo met nieuwbouw is ons verteld.

En kozijnen? Die zijn er nog niet hoor. Alleen de woningen die grenzen aan het water met Yellow hebben kozijnen. De rest niet hoor.
Terug naar boven Ga naar beneden
Janine & Marco

Janine & Marco


Aantal berichten : 52
Leeftijd : 45
Location : Almere

eerste topic Empty
BerichtOnderwerp: kozijnen   eerste topic Emptydi 19 jun 2007, 15:12

De kozijnen die in de IDEFIXSTRAAT staan zijn ook voor de IDEFIX straat!! ze zijn er dus wel al; wanneer ze er echter iets mee gaan doen dat is maar weer afwachten.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://stripheldenbuurtblue.web-log.nl
hanneke en martijn




Aantal berichten : 11

eerste topic Empty
BerichtOnderwerp: Re: eerste topic   eerste topic Emptydi 19 jun 2007, 15:35

Echt waar? Dan heb ik die niet zien staan.
Maar dan zullen ze daar ook binnenkort aan gaan beginnen.
Leuk, dan begint het nu echt allemaal een beetje vorm te krijgen.

edit:

Ben na het werk nog even wezen kijken en de kozijnen staan inderdaad klaar, valt me reuze mee de kleur van de kozijnen. Benieuwd hoe het staat allemaal.

Ons huis heeft nu ook een beneden verdieping.
Het gaat nu toch best snel ineens.
Moeilijk voor te stellen dat het nog een jaar duurt.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





eerste topic Empty
BerichtOnderwerp: Re: eerste topic   eerste topic Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
eerste topic
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» De eerste rekening
» De eerste Marine`s
» De eerste paal
» Van zandvlakte tot ..............................
» Waar koop je je keuken????

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Blue forum :: Project Blue :: Type Marine-
Ga naar: